Något som verkligen måste svida, något som jag ser någon gång per natt jag jobbar, är när de här människorna som kommer ifrån krogen och beställer mat och drar sitt kort och inte får sitt köp godkänt. De drar sitt kort en gång till och får ej godkänt, och man ser hur förfärade de blir när de inser att de bränt alla sina pengar på krogen, och de fick inte ens ligga.

Jag spenderar alltid mycket mindre än jag tror när jag är ute. Jag och mina kompisar brukar köpa in ölkannor, jag köper den första, den dricks upp, ölkannorna fortsätter att komma men någon annan får betala eftersom jag vid det laget har blivit för full för att navigera min plånbok. Men det kanske är okej, för jag är tjej, mitt sällskap är nästan alltid manligt, jag hade fått de där ölkannorna ändå för jag har ganska långa ögonfransar.

Och det går alltid att lura i Markus att han är skyldig mig öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar