03.54. Det finns i alla fall en bra sak med mitt jobb, och det är att de aldrig fått mig att ångra mitt beslut. Jag blir bara mer och mer säker på att jag gjorde rätt som sa upp mig.

Nu ska jag dricka ett glas mjölk, lägga mig och sova så länge som det bara går. Jag ska inte gå upp första gången jag vaknar. Jag ska somna om. Det ska helst vara mörkt ute innan jag känner att det inte går att sova något mer. Sen ska jag duscha så länge att jag måste sätta mig ner i duschen för att det blir jobbigt att stå. Gå på Willys och handla hem goda saker, packa upp alla mina fina julklappar, bestämma vad jag ska skriva med mitt bokstavskakel.

Och hoppas innerligt på att sinnessjukan som rådde ikväll har lagt sig lagom tills jag måste återvända till jobbet imorgon natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar