Får man bli arg på någon för att denne är trög och ointelligent? Det får man inte va? Nä. Det är ju inte hans fel. Alla är ju inte begåvade med intelligens här i världen. Men gud. Vad irriterande det är.

Alltså, jag pratar inte kryptiskt om Fredrik här. Fredrik är ju smartare än mig liksom. Jag pratar om en kollega. En kollega som man kan stå och skrika åt och ingenting går in. Han lyssnar inte. Att lyssna är väl någonting man kan lära sig trots -2 i IQ va?
Jag har slutat svara när han småpratar, jag låter honom mala på, låter honom sitta och ha fel och anta saker om saker han inte har en jävlaste aning om för det spelar ju ingen roll vad jag säger. Och han märker inte ens att han sitter och pratar med sig själv.

Jag har inget emot inkvotering, som jag misstänker att det här är, så länge det inte handlar om inkompetenta människor. Man ska få chansen att lära sig sitt jobb, men om man helt enkelt inte kan bli duglig på det ska man inte vara kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar