Saker man kan vara rädd för.

Nässpray är mitt livselixir. Min största skräck varje gång jag går in på apoteket och ska köpa mina tre paket Otrivin Menthol är att kassörskan kommer säga "vi känner igen dig, och tyvärr, vi får inte sälja mer nässpray till dig nu."

Igår hjälpte en apotekstjej mig med att identifiera vad som är slemhosta och vad som är rethosta. Hon använde frasen "rensa ut skiten" och blev jätteobekväm för apotekare får nog inte säga skit.
Sen frågade hon om det var något annat jag behövde för min förkylning.
"Nässpray", säger jag och sträcker mig emot mina Otrivin.
"Ja, och de där får bara tas tio dagar i streck annars kan det bli bestående problem."
"Ja," säger jag och nickar gravallvarligt.

Och det är därför jag bara köpte en nässpraysflaska igår. Och det är därför jag måste gå dit igen idag.
Jag kommer att ha en annan jacka på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar