Det satt en duva ute på min balkong alldeles nyss. Satt där och hoade eller vad duvor gör. Jag sprang ut och skrämde bort den för att jag inte vill att den ska bajsa där. Nu har jag dåligt samvete, han ville ju bara komma undan regnet en stund!

Härliga är att jag däremot inte tycker ett dugg synd om de som åker runt och blir blöta på studentflak i stan idag. Jag vet inte varför, men jag känner ett visst hat mot studenter. Kanske är det för att de nästan prickade mitt huvud med en ölflaska förra året.

När vi var på Hultsfred för två år sen var det en tjej i campet bredvid som satt med oss och det kom en flaska flygande över tältet och den träffade henne mitt i huvudet. Det var roligt. Hon började gråta när vi berättade att hon blödde lite i huvudet, "för det skulle förstöra hennes frisyr". Det var ännu roligare.

Men det hade inte varit lika roligt om jag fått den där flaskan i huvudet förra året. Men så kom ju inte den flygande från bakom ett tält heller, utan från en balkong på fjärde våningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar