Den nya Harry Potter-filmen har ju börjat gå nu och Harry Potter är min bästa verklighetsflykt, mycket beror nog på att det är jävligt brittiskt mitt i all magi. Jag sörjde efter att ha läst ut sista boken och kommer känna mig ungefär lika tom efter sista filmen. Som tur är har jag ju mitt Lego Harry Potter-spel som balsam för själen, och förhoppningsvis kommer det ett till sånt också så småningom.
Självklart ska jag gå och se filmen på bio så fort jag bara kan, jag har bara några problem att ta itu med först.
  1. Övertala Fredrik att gå med mig. Han har tydligen glömt att han gick på den senaste Harry Potter med mig och tycker att det är en helt befängd tanke att han skulle följa med nu.
  2. Bestämma om jag ska se den i 3D eller inte. Jag har aldrig varit på 3D-bio, så det vore ju roligt men.. jag vet att det kommer att vara ormar på filmen, så risken finns att jag springer gråtandes ut ur salongen efter halva om jag ser den i 3D.
  3. Bestämma vilken sabla biograf jag ska gå till. Ett helt nytt problem som uppstod när jag flyttade till Stockholm, det finns för många biografer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar