Regniga mörka måndagar passar sig bra till insikter. Här är dagens insikt; jag har identifierat mig för mycket med mitt jobb. Att ha ett jobb var så stort för mig och därför blev det så mycket av den jag är och därför gjorde det så ont när de inte såg mig på samma sätt.
Men jag är ju inte det där jobbet. Jag vill ju inte vara det där jobbet. Mitt jobb är roligt men det definierar ju inte mig, det är en pytteliten del av mig. Jag är ju så mycket mer. Jag är skitmycket!

Det är svårt att bryta vanor, men nu ska jag faktiskt göra det. Jag ska inte jobba mig själv till bristningsgränsen längre. Nu ska jag ta hand om mig, göra mer saker som jag vill göra. Sy, pyssla, jobba med min serie, börja på min egna kokbok, kramas, fota, gå på utställningar, skaffa någon riktig kompis och kanske gå på opera om jag törs beblanda mig med så fint folk.

Oj, vad bra och lite läskigt det känns att bero mer på sig själv.

1 kommentar: