Nötpolitik.

Jag är lite socialt efterbliven. Jag hänger inte med i hypar, läser egentligen bara nyheter och artiklar som handlar om absurd skit. Har för mycket ADHD för att läsa om politik med alla långa ord. IPRED höll på att flyga helt över huvudet på mig, som allt annat. Var väl en vän som först förklarade begreppet 31 mars. Sen dök det upp i bloggar och krönikor överallt, och det är ju något jag faktiskt läser (så länge de använder många radbrytningar).

Så jag läste, och läste. Kliade mig i huvudet och läste lite till. Jag är ingen med bestämda politiska åsikter. Jag är ingen arg fildelare. Jag är väl egentligen inte tillräckligt smart för att argumentera på ett bra sätt emot det här.

Jag är en tjugoettårig tjej som brukar titta på science fiction med sin pojkvän. Och ju mer jag läser om IPRED, desto mer tänker jag på den här. Det är inte ens en bra film, men den har någon sorts poäng i det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar