Hosted by imgur.com
Hosted by imgur.com
Hosted by imgur.com

Jag är fullkomligt förälskad i vintern just nu. Det beror med största sannolikhet på att jag istället för att stirra in i nästa tegelvägg, som jag gjort de senaste tre åren, nu ser en snötäckt sjö och vita trädtoppar när jag tittar ut igenom fönstret. Jag vantrivdes aldrig i Gävle, men nu när jag bor så här flott har jag svårt att förstå hur jag inte kunde göra det. Jag hade persiennerna nere dygnet runt där, och här åker de bara ner om solen är så där jättestark. Det kan ju visserligen också bero lite på att våra persienner här går i en helt hiskelig grön färg och är ganska trasiga, men inte bara. Jag har inget att skyla mig från här, vi är insynsskyddade i hela lägenheten, förutom om man står mitt framför sovrumsfönstret och viftar på tuttarna, vilket man ju kan göra ibland när man har tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar