Anekdot om berövelsen av sömn.

Det var förra sommaren, jag är precis hemkommen ifrån Hultsfredsfestivalen. Jag har duschat och druckit mjölk och tyckt det var det godaste jag någonsin druckit. Jag ligger i min underbara säng, som faktiskt består av madrass och kuddar istället för bar mark och en sovsäck. Jag tittar på Law and Order. Jag är faktiskt helt vaken. Jag märker att jag känner igen mig på stället de två griniga gubbarna är på. Det ser faktiskt ohyggligt bekant ut.

Jag: Fredrik! De är på Hultsfred på tv!
Fredrik: Hm?
Jag: Jag lovar! Någon har blivit mördad vid bajamajorna och nu är de och intervjuar tjejen i pizzaståndet, jag lovar! Alltså allvarligt!
Fredrik: ..

Behöver jag nämna att inget Law and Order-avsnitt någonsin utspelat sig på Hultsfredsfestivalen?

Nedräkningen till Peace and Love kan börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar