Det här med att flyttpacka kan ju få en att tycka att även om ens partner är väldigt söt och trevlig, är han ju faktiskt lite dum i huvudet också. Jag har lite svårt att slänga saker, ett av många charmiga drag jag ärvt av min far, medan Fredrik är extrem åt andra hållet istället. Han vill ju slänga allt! Hade han fått bestämma hade vi tänt eld på lägenheten med alla saker i och åkt till Stockholm med bara kläderna vi har på oss.

Det här är ju visserligen bara ett exempel på hur jag och Fredrik kompletterar våra mest extrema sidor, och tillsammans hamnar på en normalmänniskas nivå. Han övertalar (läs: tvingar) mig att slänga vissa saker medan jag övertalar honom om att spara några (läs: kedjar fast mig vid sakerna och säger att ska han slänga det här får han slänga mig också).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar