Efter en trerätters middag som var inget annat än en succé hos gästerna (mamma och pappa) har jag och Fredrik suttit och försökt tåta ihop ett visningsschema för lägenheter vi ska titta på imorrn. Att det var svårt att få en lägenhet i Stockholm var vi medvetna om, men att det skulle vara så jävla svårt att ens få visningarna att gå ihop hade vi ingen aning om. Någon jävla lägenhet lär vi titta på imorgon i alla fall.

Fredrik: Matti säger att jag måste bo i stan eftersom jag är tjugofyra år. Jag måste bo i stan.
Jag: Har han något bra argument för det?
Fredrik: Det är så man gör i Stockholm. Man bor i stan tills man fyller 30 sen får man flytta lite längre ut. Bromma är ju typ lattemammornas mecka.
Jag: Men du.. känner inte du dig lite mer som en lattemamma än någon som hänger på Stureplan varje helg?
Fredrik: ... jooooo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar