Jag blir så himla full i skratt över bekanta som helt plötsligt blev politiskt engagerade och argumenterar passionerat (läs: kopierar någons åsikt de läst på internet) för den ena eller andra sidan. Det är ju bra att man har en politisk åsikt, jättebra, vårt land fungerar liksom med hjälp av dem och jag har många bekanta som är politiskt engagerade hela tiden. Men vill inte de flesta av er som helt plötsligt blev skitintresserade just nu bara ha lite vuxenpoäng? Jag vet hur viktigt det är när man är tjugo år (tre år senare känner man sig äldre än hjulet).

Jag kan i alla fall stå för att jag inte har någon aning om vad något av partierna vill. För mig betyder 19 september mest att HBO börjar sända sin nya Martin Scorsese-regisserade serie Boardwalk Empire som jag väntat på ganska länge.

Och en blankröst. Jag röstar blankt tills vi får anarki. Det borde väl funka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar