Alla känner nog någon som är så där ball att de verkar kunna bära upp vad som helst. Jag jobbar med två stycken, det är Maja som har rakat håret på sidorna precis som jag, och bär resten av håret i en knut mitt på huvudet. Något som skulle se helt sjukt ut på någon annan men inte på henne, hon ser bara vansinnigt cool ut. Och så Stina som kan komma till jobbet i mjukisbyxor utan att man ens reflekterar över att hon inte orkade sätta på sig riktiga kläder, man tänker att det liksom ska var så för att hon bär upp allt med stil.

Ett bloggexempel är Rebecca Simonsson, som skulle kunna gå ut i genomskinliga underkläder utan att det blev smaklöst för att hon är så jävla ball.

Det handlar väl mycket om hur bekväm man är i sig själv. Jag är inte så där ball, men gränsen för vad jag känner mig bekväm i går ganska långt ut ändå. Turban till exempel, inbillar jag mig att jag är tillräckligt cool för att ha, och så slipper jag använda upp en halv hårspraysflaska på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar